I oktober kommer vi att gå samman med Fortum och 1 oktober kommer ert elavtal därför att flyttas över till Fortum. Ni behöver inte göra någonting, utan detta kommer att ske automatiskt. Ni behåller givetvis samma avtal, priser, villkor och eventuella rabatter som ni har hos oss.
För oss på Telge Energi handlar det om dig och ditt företag, det har det alltid gjort. Det är för er som vi kämpat för en hållbar fossilfri framtid och skapat lösningar som hjälper till att sänka er elkostnad. Nu är vi glada över att kunna ta nästa steg.
Som ni kanske redan vet har vi sedan snart ett år varit en del av Fortumkoncernen. I oktober går vi samman med Fortum genom en så kallad fusion. Tillsammans blir vi ett av Sveriges ledande elbolag.
Genom att slå samman våra verksamheter får vi mer kraft att utveckla bästa möjliga erbjudande för er och att investera ytterligare i digitala verktyg och tjänster som hjälper er att förenkla er vardag. Vi fortsätter alltså att fokusera på ditt företag och ert bästa, men under varumärket Fortum.
För er som har ett aktivt elavtal hos oss kommer det att flyttas över till Fortum den 1 oktober. Ni behöver inte göra någonting utan detta kommer att ske automatiskt. Ni behåller givetvis samma avtal, priser, villkor och eventuella rabatter som ni har hos oss.
För er som har tecknat ett elavtal som startar efter den 1 oktober kommer ert avtal att starta direkt hos Fortum. Ni behöver inte göra någonting utan detta kommer att ske automatiskt. Ni behåller givetvis samma avtal, priser, villkor och eventuella rabatter som ni har hos oss.
Om ni har något av våra tillval Förnybart Plus eller Bra Miljöval kommer även detta att flyttas över till Fortum den 1 oktober. Om tillvalet startar efter den 1 oktober kommer det att starta direkt hos Fortum. Ni behöver inte göra någonting utan detta kommer att ske automatiskt. Ni behåller givetvis samma avtal, priser, villkor och eventuella rabatter som ni har hos oss.
Om ni har ett produktionsavtal hos oss kommer det flyttas över till Fortum den 1 oktober.
Ni behöver inte göra något med ert autogiro, ert medgivande flyttas automatiskt över till Fortum.
Er första faktura från Fortum kommer i november och avser oktobers förbrukning. Fakturan från Fortum skapas i mitten av varje månad och skickas ut månatligen på samma sätt som hos Telge Energi.
Fram till 1 oktober hjälper vi er precis som vanligt. Om ni nyligen köpt solceller eller batteri av oss, men ännu inte hunnit få dem installerade så kommer vi självklart att installera dem enligt plan. Efter 1 oktober kommer service- och supportärenden att hanteras av Fortum.
I slutet av sommaren, när vi förbereder inför övergången till Fortum, kommer ni sannolikt att få en notis från ditt nätbolag om detta. Ni behöver inte agera på den informationen.
Om ni har frågor kring ert elavtal hör av er till oss på elavtal@telgeenergi.se, 010-810 99 28 eller via vår chatt.
In October we will merge with Fortum and on the 1st of October your electricity contract will therefore be transferred to Fortum. You don't need to do anything, this will happen automatically. Your agreement, prices, terms and conditions, and possible discounts will stay exactly as they are now.
For us at Telge Energi, it's all about you and your business, it always has been. You’re the reason we have been working towards a sustainable, fossil-free future and investing in valuable solutions that help lower your electricity costs. Now, we are happy to announce that we are taking the next step forward.
As you may already know, we have been part of the Fortum Group for almost a year. In October we will merge with Fortum. Together, we will become one of Sweden's leading electricity companies.
By merging our operations, we will be able to invest further in digital tools and services aimed at giving you better guidance, making your everyday life easier and give you the possibility to steer and decrease your electricity costs. Together, we will have even more resources aimed at further improving your customer experience.
If you already have an electricity contract with us, it will be transferred to Fortum on the 1st of October. You don't need to do anything; this will happen automatically. Your agreement, prices, terms and conditions, and possible discounts will stay exactly as they are now.
If you have signed an electricity contract starting after the 1st of October, your contract will start directly with Fortum. You don't need to do anything, as this will happen automatically. Your agreement, prices, terms and conditions, and possible discounts will stay exactly as they are now.
If you have one or more of our value-added services (Förnybart Plus and/or Bra Miljöval), this will also be transferred to Fortum on the 1st of October. If the service is to start after the 1st of October, it will start directly with Fortum. You don't need to do anything; this will happen automatically. Your agreement, prices, terms and conditions, and possible discounts will stay exactly as they are now.
If you have an electricity production contract for your solar panels with us it will be automatically transferred to Fortum on the 1st of October. Further information about this will be sent to you after the summer.
You will continue to receive your invoices with the same delivery and payment method as you currently have. Your first invoice from Fortum will arrive in November.
At the end of the summer, as we prepare for the transition to Fortum, you may receive a notification from your grid company. You do not need to act on that information.
If you have questions regarding your electricity contract, please use one of the following ways to contact us:
Email: elavtal@telgeenergi.se
Telephone: 010-810 99 28
You can also visit our webpage to chat with us.