,

Faktura och betalning

Att betala elräkningen via e-faktura är både praktiskt och miljövänligt, men självklart kan du även få fakturan via e-post eller hem i brevlådan. Välj det alternativ som passar dig bäst.

E-faktura

Med e-faktura får du din räkning skickad till din internetbank. Du ser fakturan från oss när du loggar in dig på ditt konto och du kan betala den direkt. Ansökan om e-faktura gör du via din internetbank eller på Mina sidor.

Autogiro

Med autogiro sker dina betalningar till oss automatiskt, med rätt belopp på rätt dag. Du får information om din elfaktura i god tid och på så vis kan du vara säker på hur mycket som dras från ditt konto och vilket datum det dras. Autogiro ansöker du enkelt om autogiro direkt genom Billogram.

Mejlfaktura

Självklart erbjuder vi faktura via mejl. Enklast ansöker du om det på Mina sidor. Du kan också mejla vår kundservice eller ring 020-34 40 40 så hjälper vi dig att få din faktura via mejl.

Telge Energis kontonummer

Du betalar till Billograms bankgiro 5608-9840. Det är viktigt att du uppger ett korrekt OCR-nummer vid betalningen för att pengarna ska hitta rätt faktura i våra system. Du hittar uppgifterna på fakturan.

Vid betalning från utlandet:

  • IBAN-nummer: SE9795000099604209431024
  • BIC: NDEASESS

Felaktig betalning

Om du har gjort en felaktig betalning till oss som du vill att vi ska spåra så behöver vi veta:

  • belopp
  • datum
  • till vilket konto du har betalat
  • vilken referens du har angivit, t ex OCR-nummer

Har du betalat ett för högt belopp på en faktura så kommer vi att dra av det överskjutande beloppet på nästa faktura. Om du har betalat ett för lågt belopp på en faktura så kommer vi att skicka ut en påminnelse på kvarstående belopp.