,

De vanligaste frågorna på telefon just nu

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna våra kunder ringer om till kundservice just nu. Längst ner på sidan hittar du även en länk till samtliga våra frågor och svar, oavsett om det gäller elavtal, laddboxar eller solceller.

 

Jag har inte råd att betala min faktura denna månad, kan jag få anstånd på fakturan?

Ja, oftast kan vi lämna anstånd om du kontaktar oss i tid. Du kan då få anstånd på din faktura på upp till en månad så länge du inte redan har tidigare obetalda fakturor hos oss. Du når våra rådgivare på kundservice på telefon eller mejl. 

Telefon: 020-34 40 40
Förväntad väntetid: 1-2 timmar

Mejl: kundservice@telgeenergi.se
Förväntad svarstid: 1 vecka

 

Kan jag få en avbetalningsplan på min obetalda fakturor?

Tyvärr har vi inte möjlighet att erbjuda en avbetalningsplan. Däremot kan du få anstånd på din faktura på upp till en månad så länge du inte redan har tidigare obetalda fakturor hos oss. 

Kontakta vår kundservice på telefon eller mejl så hjälper vi dig.

När kommer elprisstödet betalas ut?

Regeringen har meddelat att alla elanvändare med eget elnätsavtal i elområde SE3 och SE4 kommer att få ta del av elprisstödet. Utbetalningarna kommer göras av försäkringskassan och påbörjas under februari om inget oförutsett händer. Läs mer om elpriskompensationen och räkna ut ditt stöd här.


Hur kommer priserna se ut i vinter?

Läs mer om läget på elmarknaden och de höga elpriserna 

Här kan du se vår prisprognos för kommande månader

 

Vad är spotpriset i dag?

Se dagens spotpris på Nord Pool Spot


Vad har jag för elavtal?

Logga in på Mina sidor för att se ditt aktuella elavtal


Vilket elavtal ska jag välja?

Vi guidar dig till rätt avtal 

Vad betalar jag för rörligt elavtal?

Här kan du läsa mer om vad elpriset består av 

Här kan du se vad spotpriset är just nu


Vad är Tryggt elavtal och hur funkar det?

Här hittar du mer information om vårt elavtal Tryggt elavtal 

Erbjuder ni timprisavtal?

Här förklarar vi skillnaden mellan tim- och månadspris och hur du byter till en timavläst elmätare

Säljer ni fasta elavtal?

För närvarande erbjuder vi inga fasta elavtal, detta på grund av de höga och volatila elpriserna. Vi vill helt enkelt inte binda våra kunder till det höga pris som ett fast elavtal skulle innebära just nu.

Jag ska flytta - hur gör jag med elavtalet?

Allt du behöver veta inför flytten

 

Vad kan jag själv göra för att få ner min elförbrukning?

Våra bästa tips för att sänka elräkningen

Fler frågor och svar

Man surfar på mobilen med datorn i knät

Hittade du inte svaret på din fråga? Klicka nedan för att komma till alla våra frågor och svar.