Telge Energi logotypTelge Energi logotyp

Telge Energi och Fortum

Här hittar du svar på vanliga frågor kring vår sammanslagning med Fortum.

Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon

Frågor om betalning

Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon

Energilösningar och tillval

Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon

Om sammanslagningen

Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon

Frågor om Mina sidor

Hur länge har jag tillgång till Mina Sidor hos Telge Energi efter sammanslagningen?  

Under perioden 24 september - 31 december 2024 kommer ni kunna logga in här för att se era fakturor från Telge Energi samt historisk förbrukning och eventuell produktion. Behöver ni komma åt dina fakturor från Telge Energi efter 1 januari 2025, kontakta Fortums kundservice

Kommer vår förbrukningshistorik och/eller produktionshistorik överföras till Fortum? 
 
Du kommer se din förbruknings- och produktionhistorik från 2021 och framåt hos Fortum från 1 januari 2025. Under perioden 24 september – 31 december 2024 hittar du den på mina sidor på Telge Energi.

När får jag tillgång till Fortums Mina sidor? 

Ditt elavtal flyttas över till Fortum den 1 oktober och du kommer då även få tillgång till Fortum Online. Där kommer du bland annat kunna se och hantera era fakturor från Fortum och följa er förbrukning och eventuell produktion mm. Läs mer på fortum.se om hur Fortum Online fungerar, skapa konto och deras tilläggstjänst Fortum Online Pro.  

FAQ

Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon

FAQ Mina sidor

How long will we have access to Telge Energi’s customer platform Mina Sidor?  

You will have access to Telge Energi’s Mina Sidor until the 31st of December. After this, you will only have access to Fortum’s customer platform.  

Will my consumption data and/or production data be transferred to Fortum? 

Yes, you will be able to access both consumption – and production historical data in Fortum’s customer platform and in Fortum’s app as of the 1st of January 2025. 

How soon can we start using Fortum’s customer platform? 

From the 1st of October you will be able to access Fortum’s customer platform. There you will be able to access and manage your invoices and track your electricity consumption, amongst other things. Read more about Fortum Online and create account here