Telge Energi logotypTelge Energi logotyp

Telge Energi och Fortum

Här hittar du svar på vanliga frågor kring vår sammanslagning med Fortum.

Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon

Frågor om betalning

Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon

Energilösningar och tillval

Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon

Om sammanslagningen

Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon

Frågor om Mina sidor och app

Vad händer med Telge Energis app?  

Från och med den 1 oktober kommer Telge Energis app stängas och då kommer du inte längre kunna ladda ner eller logga in i appen. I stället kommer du få tillgång till Fortums app

Hur länge har jag tillgång till Mina Sidor hos Telge Energi efter sammanslagningen?  

Under perioden 24 september - 31 december 2024 kommer du kunna logga in här för att se dina fakturor från Telge Energi samt historisk förbrukning och eventuell produktion. Behöver du komma åt dina fakturor från Telge Energi efter 1 januari 2025, kontakta Fortum kundservice

Kommer min förbrukningshistorik och/eller produktionshistorik överföras till Fortum?

Ja, på Fortums mina sidor och app kommer du efter årsskiftet att se historisk elförbrukning och ev produktion sedan 2021 och framåt.

Har Fortum mina sidor och en app? När kan jag logga in där?

Ditt elavtal flyttas över till Fortum den 1 oktober och du kommer då även få tillgång till Fortums mina sidor, på webben eller i appen. Där kommer du bland annat kunna se och hantera dina fakturor från Fortum och följa din förbrukning och eventuell produktion mm. Läs mer om appen och ladda ner på fortum.se.  

FAQ

Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon
Laddningsikon

FAQ My pages and app

What will happen to Telge Energi’s app?  

From 1 October Telge Energi’s app will be closed. After that you will no longer be able to download or access the app. Instead, you will have access to Fortum’s app.

How long will I have access to Telge Energi’s Mina Sidor? 

You will have access to Telge Energi’s Mina sidor until 31 December. After this, you will only have access to Fortum’s customer platform and app.

Will my consumption data and/or production data be transferred to Fortum? 

Yes, you will be able to access both consumption – and production historical data in Fortum’s customer platform and in Fortum’s app as of the 1st of January 2025. 

How soon can I start using Fortum’s my pages and app?  

From 1 October you will be able to access Fortum’s customer platform and Fortum’s app. There you will be able to access and manage your invoices and track your electricity consumption, amongst other things. Read ore about Forums app and download here