E-faktura

Med e-faktura får du din räkning skickad till din Internetbank. Du ser fakturan från oss när du loggar in dig på ditt konto och du kan betala den direkt. Ansökan om e-faktura gör du via din internetbank eller på Mina sidor.

Autogiro

Med autogiro sker dina betalningar till oss automatiskt, med rätt belopp på rätt dag. Du får information om din elfaktura i god tid och på så vis kan du vara säker på hur mycket som dras från ditt konto och vilket datum det dras. Autogiro beställer du genom din bank.

Faktura med e-post

Efter önskemål från våra kunder så erbjuder vi faktura via e-post. Mejla vår kundservice eller ring 020-34 40 40 så hjälper vi dig att få din faktura via e-post.

Telge Energis kontonummer

När du betalar till oss kan du välja att betala till vårt plusgiro 94 31 02-4 eller vårt bankgiro 5391-5849. Det är viktigt att du uppger ett korrekt OCR-nummer vid betalningen för att pengarna ska hitta rätt faktura i vårt system. Du hittar uppgifterna på fakturan.

Betalar du från utlandet behöver du ange:

  • IBAN SE9795000099604209431024
  • Swiftkod (BIC) NDEASESS

Felaktig betalning

Om du har gjort en felaktig betalning till oss som du vill att vi ska spåra så behöver vi veta:

  • belopp
  • datum
  • till vilket konto du har betalat
  • vilken referens du har angivit, t ex OCR-nummer

Har du betalat ett för högt belopp på en faktura så kommer vi att dra av det överskjutande beloppet på nästa faktura. Om du har betalat ett för lågt belopp på en faktura så kommer vi att skicka ut en påminnelse på kvarstående belopp.

Obs! När du anmäler autogiro är det vårt BG 5391-5849 du ska välja, när du anmäler e-faktura är det vårt PG 943102-4.